Obchodné podmienky



Všeobecné ustanovenia

Spoločnosť VP SK, s.r.o., zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu v Trenčíne, oddiele: Sro, vložke číslo: 22541/R so sídlom Šoltésovej 1655/155, 017 01 Považská Bystrica, IČO: 45 390 207, DIČ 2022959257, IČ DPH SK2022959257, v súlade s ustanoveniami Občianskeho zákonníka, zákona č.250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov a zákona č.108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v platnom znení vydáva tieto Všeobecné podmienky zásielkového predaja tovaru upravujúce vzťahy medzi Spoločnosťou VP SK, s.r.o. ako Predávajúcim a Spotrebiteľmi pri zásielkovom predaji Tovaru doručovaného na území SR tak, aby nákup tovaru prebiehal bezkonfliktne pre Spotrebiteľa konformne (ďalej len Podmienky).
 

1) Spotrebiteľ

Je fyzická osoba, ktorá súhlasí s tým, že obchodný vzťah medzi ňou a Predávajúcim sa bude riadiť týmito Všeobecnými podmienkami zásielkového predaja tovaru, tovar uvedený v Ponuke tovarov kupuje a ten jej neslúži na výkon zamestnania, povolania alebo podnikania.

Kupujúci je fyzická alebo právnická osoba, ktorá Tovar uvedený v Ponuke tovarov kupuje pre výkon jej podnikateľskej činnosti. Vzťahy vznikajúce medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka a časťami 3., 4., 6., 7., 9., 10., 11. týchto Všeobecných podmienok zásielkového predaja tovaru.
 

2) Tovar

Tovarom sú:

  • potravinárske produkty (ďalej produkty)

uvedené v Ponuke tovarov (ďalej súhrnne tovary) na internetovom portáli Predávajúceho www.bezlepkove-potraviny.sk.

 

3) Cena

3.1. Ceny tovarov platné v čase uzatvárania kúpnej zmluvy medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom sú uvedené v Ponuke tovarov. Ceny sú uvedené v EUR a to vrátane všetkých daní.

3.2. K cene tovarov uvedenej v Ponuke tovarov Predávajúci účtuje Spotrebiteľovi expedičné náklady zasielaných tovarov pozostávajúce z balného a dopravného. Výška expedičných nákladov je stanovovaná podľa krajiny doručenia a hmotnosti tovarov, pričom hmotnosť zásielky nemôže byť viac ako 15 kg.

Expedičné náklady zasielaných tovarov sú: SLOVENSKO

MožnostiExpedičné náklady
zásielky do 3 kg
Expedičné náklady
zásielky od 3 – 15 kg
Dobierka
Štandardne (Slovenská pošta) doručované na adresu2,99 €3,19 €+0,49 €

3.3. Doplatky k cene môže Predávajúci účtovať len ak sa na nich dohodne so Spotrebiteľom, zľavy z ceny môže Predávajúci v odôvodnených prípadoch poskytnúť Spotrebiteľovi jednostranne, bez predchádzajúceho súhlasu Spotrebiteľa.
 

4) Uzatvorenie zmluvy

Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie objednávkového formulára ako aj všetkých predpísaných údajov a náležitostí vo formulári, ktorý je zároveň návrhom kúpnej zmluvy. Objednávka je záväzná v okamihu jej potvrdenia predávajúcim.

Každá objednávka musí obsahovať: meno kupujúceho, kontaktnú osobu, poštovnú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, príp. faxové číslo, presný popis tovaru, objednávací kód tovaru, počet kusov, dátum vystavenia objednávky, spôsob úhrady, spôsob prevzatia. Predávajúci vybavuje objednávky v poradí v akom prichádzajú.
 

5) Odstúpenie od zmluvy - Zrušenie objednávky pred jej splnením

5.1. Spotrebiteľ môže ním zaslanú a Predávajúcim akceptovanú objednávku zrušiť e-mailovým oznámením adresovaným Predávajúcemu iba v prípade, ak tovar nebol Predávajúcim už odovzdaný na prepravu kuriérnej službe alebo inej dopravnej spoločnosti.
V prípade platného zrušenia objednávky Spotrebiteľom zaplateného tovaru, Predávajúci obratom vráti sumu zaplatenú Spotrebiteľom spôsobom so Spotrebiteľom dohodnutým.

5.2. Po prevzatí Spotrebiteľom objednaného tovaru kuriérnou službou alebo inou dopravnou spoločnosťou nemôže Spotrebiteľ objednávku zrušiť, môže však od uzavretej zmluvy odstúpiť postupom uvedeným v časti 8.

5.3. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť pred uzatvorením kúpnej zmluvy v prípade, že tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa tovaru. Ak takáto situácia nastane, neodkladne informuje kupujúceho o dôvode nedodania a dohodnú sa o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci už zaplatil časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka vrátená a k uzavretiu kúpnej zmluvy nedôjde.
 

6) Platby

Cenu objednaných tovarov môže Spotrebiteľ zaplatiť:

  • zaplatením doručovateľovi pri prevzatí zásielky – dobierku doručovanú Slovenskou poštou a.s. je možné uhradiť len v hotovosti

7) Dodanie tovaru

7.1. Vlastníctvo k objednanému tovaru prechádza na Spotrebiteľa zaplatením ceny tovaru. Dodaním tovaru je moment prevzatia zaslaného tovaru Spotrebiteľom od dopravcu – kuriérnej služby.

7.2. Predávajúci je povinný odovzdať dopravcovi tovary kontrahované Spotrebiteľom najneskôr do 2 pracovných dní po doručení objednávky Predávajúcemu.

7.3. V prípade, ak objednaný Spotrebiteľom tovar, alebo jeho časť nemôže Predávajúci dodať včas, dohodne so Spotrebiteľom spôsob riešenia:

  • tovar bude dodaný v náhradnej lehote dohodnutej so Spotrebiteľom, alebo
  • v rozsahu tovaru, v ktorom nemôže Predávajúci tovar dodať, bude zrušená zmluva medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom.

7.4. Predávajúci zasiela zásielku na adresu udanú Spotrebiteľom štandardne - dodacia adresa v SR (dodanie spravidla do 4 pracovných dní) - prostredníctvom Slovenskej pošty a.s..

7.5. Nebezpečenstvo vzniku škody na zásielke, náhodné poškodenie, či stratu zásielky prechádza na Spotrebiteľa okamihom dodania tovaru - prevzatím zásielky od kuriérnej služby (ďalej Doručovateľ).
 

8) Odstúpenie od zmluvy - Vrátenie tovaru

8.1. Spotrebiteľ je oprávnený i bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 pracovných dní odo dňa dodania mu tovaru. Pracovnými dňami sú dni, ktoré nie sú ako dni pracovného pokoja alebo sviatky vyznačené v kalendári SR. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú aj v prípade, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň 14-dňovej lehoty. Márnym uplynutím 14-dňovej lehoty právo Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy zaniká.

8.2. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní tovaru Spotrebiteľovi porušený.

8.2.1. Ak Spotrebiteľ nepreberie od Doručovateľa, a to ani v lehote určenej mu Doručovateľom, tovar zaslaný mu na dobierku, za deň jednostranného odstúpenia od zmluvy Spotrebiteľom sa považuje deň vrátenia zásielky Predávajúcemu, ibaže by Spotrebiteľ v písomnom odstúpení od zmluvy podľa bodu 8.3. zaslanom predávajúcemu uviedol iný dátum. Predávajúci môže od spotrebiteľa vymáhať náhradu nákladov na spätné doručenie Spotrebiteľom neprevzatej dobierkovej zásielky.

8.3. Odstúpenie od zmluvy musí Spotrebiteľ zaslať:

  • písomne, na adresu Predávajúceho – VP SK, s.r.o., Šoltésovej 1655/155, 017 01 Považská Bystrica, Slovenská republika alebo
  • elektronicky - e-mailom na adresu obchod@vpsk.sk

Odstúpenie od zmluvy musí obsahovať číslo objednávky, špecifikáciu (označenie) tovaru a počet kusov ktorého sa odstúpenie týka a musí byť Predávajúcemu odoslané najneskôr v posledný deň lehoty. V prípade, že spotrebiteľ požaduje vrátiť ním zaplatenú cenu tovaru na účet vedený v banke, uvedie v odstúpení od zmluvy bankové spojenie – názov banky a číslo účtu, IBAN a BIC kód, na ktorý Predávajúci Spotrebiteľovi vráti ním zaplatenú cenu tovaru.

8.4. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy vrátiť Predávajúcemu prevzaté tovary v nepoškodenom stave, v originálnom, nepoškodenom obale kuriérnou službou alebo doporučenou zásielkou na adresu Predávajúceho, ak sa Predávajúci so Spotrebiteľom nedohodnú inak. Za škody, ktoré vzniknú použitím nevhodného obalu na zaslanie Spotrebiteľom vrátených tovarov, Predávajúci nezodpovedá a neodškodňuje ich.

8.5. Predávajúci nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi platby skôr, než je Predávajúcemu tovar doručený alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu.

8.6. Predávajúci vráti bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, nie však skôr než Spotrebiteľ splní svoju povinnosť podľa bodu 8.5. všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.

Ak Spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu znáša Spotrebiteľ.
 

9) Záručná doba tovarov

Záručná doba potravinárskych produktov je uvedená na obale produktu. Záruka sa nevzťahuje na vady tovaru spôsobené nesprávnym skladovaním produktov po otvorení obalu produktu.

10) Reklamácie

10.1. Spotrebiteľ je povinný prehliadnuť zásielku tovaru pri jej preberaní od Doručovateľa, skontrolovať, či vonkajší obal zásielky a lepiaca páska nie sú poškodené. Ak Spotrebiteľ zistí poškodenie obalu zásielky, je Spotrebiteľ povinný skontrolovať stav tovarov a v prípade ich poškodenia vyhotoviť záznam o poškodení za prítomnosti pracovníka Doručovateľa, prípadne zásielku od Doručovateľa neprevziať. Zodpovednosť za poškodenie zásielky v priebehu prepravy znáša Doručovateľ. Reklamovať poškodenie zásielky Doručovateľa – spísať protokol o poškodení zásielky s doručujúcim zamestnancom Doručovateľa - je povinný Spotrebiteľ.

10.2. Spotrebiteľ je povinný o doručení poškodenej zásielky, prípadne o odmietnutí poškodenú zásielku prevziať bezodkladne informovať Predávajúceho tak, aby Predávajúci mohol včas uplatniť nároky na náhradu škody voči kuriérnej službe.

10.3. V prípade, ak Spotrebiteľ nesplní povinnosti uvedené v bodoch 10.1 a 10.2 týchto podmienok, Predávajúci Spotrebiteľovi vzniknutú škodu nie je povinný uhradiť.

10.4. V prípade, ak Spotrebiteľovi nebudú ním objednané tovary doručené do 10 pracovných dní po lehote uvedenej v bode 7.4., je potrebné oznámiť to Predávajúcemu; je možné, že v priebehu dopravy došlo k strate zásielky a Predávajúci je v takom prípade povinný reklamovať nedoručenie zásielky Spotrebiteľovi u Doručovateľa a prípadne opätovne zaslať Spotrebiteľovi.

10.5. Ak Spotrebiteľ zistí, že tovar má vady, ktoré neboli zjavné pri prebratí zásielky, prípadne zásielka neobsahuje všetok Spotrebiteľom objednaný a zaplatený tovar, je povinný túto skutočnosť bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 48 hodín po prevzatí zásielky, oznámiť na kontaktnú e-mailovú adresu Predávajúceho, po márnom uplynutí tejto lehoty reklamácia Predávajúcim uznaná nebude. V prípade, ak vada tovaru (najmä krehkého) spočíva v jeho poškodení, Spotrebiteľ spolu s reklamáciou zašle Predávajúcemu dokumentáciu osvedčujúcu jeho tvrdenia uvedené v reklamácii – fotodokumentáciu, prípadne videozáznam poškodeného tovaru.

10.6. Vady kvality tovaru je Spotrebiteľ povinný reklamovať bezodkladne po ich zistení, a to:

  • elektronickým podaním na e-mailovú adresu obchod@vpsk.sk
  • písomným podaním zaslaným doporučene na adresu Predávajúceho – VP SK, s.r.o., Šoltésovej 1655/155, 017 01 Považská Bystrica, Slovenská republika.

10.7. V reklamácii Spotrebiteľ uvedie číslo objednávky, ktorou bol tovar Spotrebiteľom objednaný, popíše, ako sa vada prejavuje a uvedie požadovaný spôsob riešenia reklamácie. V prípade, ak Spotrebiteľ požaduje zrušenie uzavretej kúpnej zmluvy v rozsahu reklamovaného tovaru a vrátenie zaň zaplatenej ceny, Predávajúci, ak je reklamácia Spotrebiteľa uznaná Predávajúcim za oprávnenú, vráti Spotrebiteľovi ním zaplatenú cenu oprávnene reklamovaného tovaru späť na účet vedený v banke, Spotrebiteľ uvedie bankové spojenie – názov banky a číslo účtu, IBAN a BIC, na ktorý Predávajúci Spotrebiteľovi vráti ním zaplatenú cenu reklamovaného tovaru.

10.8. Spotrebiteľ je povinný reklamovaný tovar uschovať a v prípade požiadania Predávajúceho ho doručiť na posúdenie Predávajúcemu. V prípade vrátenia musí byť tovar zaslaný späť vhodne zabalený v obale chrániacom ho pred poškodením počas dopravy, musí byť zaslaný doporučene.

10.9. Predávajúci je povinný do 2 pracovných dní oznámiť Spotrebiteľovi uznanie alebo zamietnutie reklamácie a v prípade uznania reklamácie dohodnúť so Spotrebiteľom spôsob vybavenia reklamácie tak, aby Predávajúci mohol reklamáciu vyriešiť čo najskôr, najneskôr do 30 dní po jej doručení.
 

11) Platnosť všeobecných podmienok

11.1. Všeobecné podmienky zásielkového predaja tovaru VP SK, s.r.o. boli vydané v súlade s platnými právnymi predpismi upravujúcimi zásielkový predaj, a preto po zmene týchto predpisov budú zmenené aj tieto Všeobecné podmienky; v prípade, ak by sa niektoré z ustanovení Všeobecných podmienok dostali do rozporu s platnou právnou úpravou, bude sa Predávajúci riadiť platnou právnou úpravou a to i pred zmenou týchto Všeobecných podmienok.

11.2. Predávajúci môže Všeobecné podmienky zásielkového predaja jednostranne meniť, ak sú na to dôvody; vzťah so Spotrebiteľom s ktorým má Predávajúci uzavretú zmluvu sa takto zmenenými Všeobecnými podmienkami bude riadiť len ak s tým Spotrebiteľ vysloví súhlas.